Lappi szerint vigyázni kell majd az új WRC-kre

A költségcsökkentés jegyében a terv az a WRC-ben, hogy az autók minden elemét jelentősen leegyszerűsítik. Yves Mattonék azt megígérték, hogy ugyanolyan teljesítményre lesznek majd képesek a 2022-es autók is, mint a mostaniak, viszont jó pár dolgot „megvágnak”: nem lesz például aktív hajtás, sokkal-sokkal egyszerűbb futóműveket gyárthatnak a csapatok (olcsóbb technológiával, különböző plusz elemek nélkül), búcsúzhatunk a látványos és bonyolult aerodinamikai elemektől (lehetnek elemek, de egyszerűek és jóval kevesebb), emellett pedig olyan dolgokon is spórolni fognak, mint például a tank, amely valamiért a többszörösébe kerül a WRC-kben, mint az R5-ösökben. Úgy tűnik, hogy a jelenlegi sebességváltók helyett ötfokozatú, szintén egyszerűbb váltókat kapnak majd az autók.

Az M-Sport pilótája, Esapekka Lappi szerint viszont akármilyen erősek is lesznek az új autók, mégis sokkal finomabban kell velük bánni a gyengébb futómű miatt. „Az biztos, hogy azokkal nem lehet majd olyan durván menni. Többet kell mérlegelni, meg kell találni azokat a pontokat, ahol lehet nyomni és azokat, ahol érdemesebb óvatoskodni, mert bizonyos részek nagyon fájhatnak majd az autónak. Nekem van tapasztalatom ilyen téren az R5-ösökkel, de most már pár év alatt hozzászoktam a WRC-khez, amelyekkel mindenen át lehet menni padlógázon. Majd emlékeztetnem kell magam a régi dolgokra.”

fotó: M-Sport

Related posts